Пальне для ЗСУ: дані замість здогадів
Там, де раніше було «пальне по прейскуранту», тепер є чітка закупівельна стратегія, підкріплена глибоким аналізом.
У грудні 2023 року при створенні Державного оператора тилу, закупівельної агенції Міноборони, усі готувалися до перезапуску системи забезпечення харчуванням.
Саме таким був запит від громадянського суспільства після низки корупційних скандалів із закупівлями для Збройних Сил України. Саме так почалася реформа оборонних закупівель в Україні, спрямована на досягнення максимальної прозорості та ефективності використання оборонного бюджету.
Проте терміновий запит на пальне, що надійшов 18 грудня, став нашим першим викликом та успішним кейсом. Відтак в умовах стислих термінів 29 грудня був підписаний договір, а в новорічну ніч поїхали перші цистерни для потреб ЗСУ.
На той момент ми опинилися в умовах обмеженої ринкової інформації. Закупівлі пального здійснювалися фактично навпомацки – без доступу до індикативів (котирувань), які є галузевим стандартом для прозорого ціноутворення.
Це ускладнювало ухвалення управлінських рішень, а формування цін базувалося переважно на комерційних пропозиціях постачальників та динаміці світових цін на сиру нафту. Тож Державний оператор тилу був змушений докладати колосальних зусиль для ефективних закупівель пального військовим.
Команда DOT усвідомлювала: щоб ухвалювати обґрунтовані, ефективні та своєчасні рішення, необхідна якісна аналітика. Тому Державний оператор тилу став партнером Argus Media Limited – одного з провідних у світі джерел незалежної інформації про ринки енергоресурсів. Це дало можливість підвищити ефективність ціноутворення та покращити закупівельну стратегію DOT.
Завдяки цьому партнерству ми отримали щоденний доступ до:
– глобальних та регіональних котирувань на нафту та нафтопродукти;
– експертної аналітики та прогнозів щодо тенденцій ринку;
– об’єктивних даних про реальні угоди, на яких формуються котирування.
З того часу комплексна аналітика ринку стала нашим інструментом ухвалення рішень. Дані від Argus дали нам можливість перейти до точнішого відображення ринкової кон’юнктури, а отже, дозволили купувати пальне в найвигідніший момент, не втрачаючи в якості і не переплачуючи кошти з державного бюджету.
Важливо й те, що дані Argus офіційно визнані джерелом ціноутворення в Україні відповідно до статті 41 закону «Про публічні закупівлі».
Опираючись на них, можна обґрунтовувати істотну зміну умов договору, зокрема через коливання біржових котирувань. Також сервіси Argus визначені джерелом цінової інформації в «Порядку встановлення відповідності умов контрольованої операції з імпорту нафтопродуктів та зріджених вуглеводневих газів», затвердженому наказом №19 Міністерства фінансів України 18 січня 2022 року.
На практиці це означає одне: ми не залежимо від суб’єктивних оцінок, не піддаємося маніпуляціям з боку окремих гравців ринку, а працюємо винятково з об’єктивною ринковою інформацією, що відповідає принципу «витягнутої руки». DOT отримує дані котирувань західного та південного кордонів України, тобто саме тих напрямків, що мають ключове значення в логістиці пального.
Такий підхід – про відповідальність. Про ефективність. Про нову культуру закупівель у державному секторі. Там, де раніше було «пальне по прейскуранту», тепер є чітка закупівельна стратегія, підкріплена глибоким аналізом. Ми більше не рухаємося в тумані. Ми йдемо вперед, спираючись на аналітичний маяк.
Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об’єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції «Економічної правди» та «Української правди» може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.
Еще никто не комментировал данный материал.
Написать комментарий