News.ua


Техогляд для легкового авто: європейська вимога чи українська фікція?

Сентябрь 18
02:56 2020

З необхідністю обов’язкової сертифікації автомобіля стикалися всі покупці транспортних засобів, які купували їх за кордоном. Або ж власники автосалонів, які постачають автомобілі в Україну. З обов’язковим технічним контролем (ОТК) — останнім часом тільки власники вантажних авто або автобусів/маршрутних таксі. Однак, зовсім скоро цю процедуру можуть згадати (або познайомитися вперше) власники і легкових автомобілів.

У всякому разі, згідно підписаної угоди про Асоціацію між Україною та Європейським Союзом, уряд повинен повернути в нашу країну обов’язковий техогляд. Така ініціатива в ідеалі може зменшити кількість аварій на дорогах, смертей і травм в ДТП, що часто виникають через технічну несправність транспортних засобів. Інша справа, якщо кардинально не зміниться підхід до самого процесу обов’язкового технічного контролю та сертифікації автомобілів, на дорогах ситуація навряд чи поліпшиться, а красиві гасла такими і залишаться.

На жаль, після рішень Міністерства інфраструктури та ініціативи «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері безпеки експлуатації колісних транспортних засобів», процедури проведення технічного контролю і обов’язкової сертифікації в більшості створених під ці нововведення компаній нагадують фікцію. Звичайно, деякі речі можна списати на генетичне бажання українців «повирішувати» і спроби «зекономити» час, але питання в тому, хто стимулює їх або створює умови для таких кроків. Про те, скільки грошей на цьому заробляється і скільки з цієї суми потрапляє до бюджету, скромно промовчимо.

Зараз відзначимо, які дива творяться у сфері обов’язкового технічного контролю автомобілів. Наприклад, за березень минулого року однією з фірм проведено 2634 ОТК. Показники вражають: 85 проведених технічно складних процедур в день. Навіть якщо припустити, що компанія працює без вихідних і всі 24 години на добу (що неможливо), за годину вони проводять технічний контроль 3,5 автомобілів. В середньому — 17 хвилин на машину. З виконанням всіх необхідних вимог і оформленням. При цьому, за словами експертів, для перевірки будь-якого транспортного засобу потрібно точно не менше 40 хвилин.

Ситуація з монополізацією ринку сертифікації та обов’язкового технічного контролю транспортних засобів зайшла настільки далеко, що в справу довелося втрутитися народним депутатам. Нардеп Петро Павловський заявив, що звернеться до прем’єр-міністра України щодо створення штучної монополії, ініціатором якої виступили посадові особи Міністерства інфраструктури України. Згідно з документами, наведеними Павловським, до 2017 року в Україні було створено 7 органів з сертифікації, шість з них — державні. Але незабаром у останніх анулювали ліцензії, створивши замість них мережу пов’язаних між собою приватних компаній. Перетворивши таким чином важливу і необхідну технічну процедуру в елементарну «торгівлю папірцями».

Окрема історія — сертифікація газобалонного обладнання. На даний момент це послуга коштує близько 3000 гривень. І знову більшість акредитацій на проведення сертифікації отримали компанії, наближені до керівництва Міністерства інфраструктури. А вартість сертифікації збільшилася в п’ять разів — з 600 до 3 000 гривень. Але навіть при такому ціноутворенні акредитовані центри не можуть справлятися з напливом бажаючих. Великий ризик «липових» оглядів, пересилань сертифікатів поштою і критиці з боку чиновників Євросоюзу. Міністр інфраструктури Владислав Криклій ще декілька місяців тому обіцяв розібратися в ситуації як з ціноутворенням, так і акредитованими фірмами. Але ніяких рішень не було прийнято.

«На жаль, багато хто з українців вважають за краще діяти «по-старому», — говорить юрист Ігор Черненко. — Їм простіше віддати документи і автомобіль на 20 хвилин, заплатити потрібну суму, а потім отримати необхідні документи. Залишимо за дужками моральний аспект таких вчинків. Як і, власне, контроль і поняття безпеки: особистої, пасажирів та інших учасників дорожнього руху. Просто зазначу: коли ситуація з пандемією коронавіруса стабілізується, Україна і країни ЄС знову відкриють кордони, виїхати в Європу на автомобілі з «липовим» технічним контролем буде, м’яко кажучи, проблематично».

Якщо ви не хочете опинитися в числі «євроневдах», експерти радять відповідально підходити до обов’язкового технічного контролю транспортного засобу, не тільки вибираючи надійні компанії, але і особисто інспектуючи його проведення.

Далеко не всі автомобілісти знають ключове правило при проходженні сертифікації або ОТК автомобілів — вони повинні проводиться в присутності господаря транспортного засобу. Тому, якщо вам кажуть: «віддайте документи і машину, через 20 хвилин все буде готово», або вимагайте особистої присутності, або просто змінюйте обслуговуючу компанію.

Що стосується ОТК, то обов’язковими є чотири моменти

1. Перевірка гальмівної системи ТС

2. Вимірювання димності у відпрацьованих газах двигунів (які працюють на дизелі або газу).

3. Вимірювання вмісту окису вуглецю у відпрацьованих газах двигунів (які працюють на бензині або газі).

4. Перевірка фар ближнього і дальнього світла, протитуманних фар.

Пам’ятайте, що обов’язковий технічний контроль, якщо не убезпечить вас від неприємних ситуацій на дорозі, то, принаймі, зменшить їх можливу кількість. Якщо ми все-таки вибрали для себе європейські пріоритети, потрібно їм слідувати і відповідати. Хоча б в малому.

Максим Розенко

Share

Статьи по теме







0 Комментариев

Хотите быть первым?

Еще никто не комментировал данный материал.

Написать комментарий

Комментировать

Залишаючи свій коментар, пам'ятайте, що зміст та тональність вашого повідомлення можуть зачіпати почуття реальних людей, що безпосередньо чи опосередковано пов'язані із цією новиною. Виявляйте повагу та толерантність до своїх співрозмовників. Користувачі, які систематично порушують це правило, будуть заблоковані.

Останні новини

Радбез ООН у червні мінімум двічі обговорюватиме війну Росії проти України

0 комментариев Читать всю статью

Ми в соцмережах



Наші партнери

UA.TODAY - Украина Сегодня UA.TODAY
News.ua