Що із системою е-декларування: хто винен, кому це вигідно і що далі
Щоб уникнути подання другої декларації і врятувати від відповідальності побільше корупціонерів, Порошенко і Яценюк придумали і реалізували “багатоходівку”: відволікли увагу на “закон Чорновол” про ГО, в цей час відключили систему, щоб високопосадовці не змогли фізично подати декларації до 1 квітня, цапом-відбувайлом оперативно призначили керівництво НАЗК, відставкою якого виправдають неробочу систему, а замість неї почнуть довго і нудно (тобто ніколи) створювати нову.
Що із системою е-декларування?
Система майже тиждень не працює. Перестала вона працювати саме в той момент, коли увага всієї притомної громадськості була прикута до неконституційного дискримінацийного “закону Чорновол” про обов’язок декларуватися антикорупційним ГО. Відключилася за незрозумілих обставин і без очевидних причин.
Справа в тому, що НАЗК ще в лютому виконало всі вимоги, які їм сформулювали в ДП “УСС”, щоб реєстр витримав весь запланований об’єм декларацій і не завалився десь навколо 1 квітня. Це на моє пряме запитання підтвердив керівник ДП “УСС” Тарас Олійник. Тут запис його відповіді мені від 1 березня.
Пізніше, 9 березня, новина про це з’явилась і на сайті НАЗК: там повідомлялось, що “проведене дооснащення дозволить збільшити як кількість одночасних сесій користувачів до 70 тис., так і кількість документів, що обробляються в системі, до 2 500 000 документів на рік, без будь-якої загрози для роботи Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування”. Саме такі цифри були зазначені в Додатку #4 до Договору №1/17 з адміністрування реєстру між ДП “УСС” і НАЗК, який власне і містив необхідний перелік для досягнення цих показників.
Чому ж, якщо все було зроблено, сьогодні система “висить”?
Кому це вигідно?
Всім вископосадовцям, які до 1 квітня мають подати другу декларацію, вже за 2016 рік. Тобто вже післязавтра. Ті, хто не може подати декларацію, мають залізобетонні аргументи – вони фізично не могли цього зробити. У тих, хто вже подав, з’являється підстава завжди оскаржити “нерівні умови”, бо чого це вони подали, а інші ні? Тож усі у виграші. Вже сьогодні чекайте на шквал заяв від політиків і вископосадових чиновників про те, що керівництво НАЗК має йти у відставку, бо вони підвели їх під кримінал, не забезпечивши належну роботу реєстру. Насправді відповідальність передбачає доведення умислу, якого тут, звісно, не може бути, але ж треба обговорювати питання відставки, а не системи, правда?
Що далі?
Насправді “багатоходівочка” геніальна – всі корупціонери у виграші. По-хорошому УСС треба змусити включити систему. Що насправді з системою оцінити неможливо, тим більше швидко. Ніхто ніколи не проводив незалежного експертного оцінювання системи, тому ніхто не розуміє, що в ній насправді. Системою керує Держспецзв’язок через свою структуру ДП “УСС” – по суті спецслужби. Як на них можуть вплинути НАЗК? Та ніяк. Бо це порошенківсько-яценюківська вотчина. А Адміністрація президента вже точно докладе всіх зусиль, щоб повністю знівелювати закон “Про запобігання корупції” та зруйнувати систему е-декларування. Для цього Порошенка вже має міронетковий парламент, Кабмін, суди, правоохоронні органи і спецслужби.
Вимагаємо найперше – негайно відновити роботу системи е-декларування, належну роботу якого гарантували прем’єр Гройсман і президент Порошенко. Це не їхнє бажання, а обов’язок. Бо ми тут із нетерпінням чекаємо на декларацій бідних, голих і босих високопосадовців, які мають подати їх до 1 квітня.
Після відновлення системи – вирішити чотири блоки питань:
1. Покарати винних ц зривах роботи системи і вирішити проблеми із паралізованим керівництвом НАЗК.
2. Провести незалежну експертизу системи, сформулювати чіткі строки запуску автоматизованої системи, забезпечити незалежність системи від втручань спецслужб у вигляді Держспецзв’язку
3. Забезпечити належну перевірку декларацій: змінити порядок перевірки декларацій, який дозволяє високопосадовцям уникнути відповідальності, забезпечити доступ до реєстрів,
4. Припинити безкінечний потік змін до закону “Про запобігання корупції”, кожна з яких призводить до чергової катастрофи.
Источник: newsonline24
Еще никто не комментировал данный материал.
Написать комментарий